My weight is officially: DESIRABLE! and my age... never mind!

From 50 kilos (college days) to 55 kilos (when I started working), I now officially weigh 63 kilos! Can you just imagine how surprised Mokong looked like when he saw the register sa weighing scale! He was like O_O, after which he said: no more PASTA and PIZZA for you for the next two months! Idyedyeta kita! Ako naman: "E tamang BMI (body-mass index) ko naman yan e. That's within the desirable range para sa height ko!".

Recently, even if I'm working my arse off, I only get a portion of chocolate and junk foods that I used to have. Haaay. Nirarasyon na ang food ko. Limited na and may curfew pa sa food. Pag medyo gabi na, awat na!

Pero tama nga naman, I should really take care of myself. I don't want to have "mom arms" at a very young age dba. I need to "karir" my yoga and I need to buy that bicycle. Save, save, save. Don't eat so I can save, save, save and buy that bike and perhaps, start duathlon and later on, triathlon. :D

Although most naman ng feedbacks na nakukuha ko (from students and relatives) e maganda, si Mokong lang tlga ang ayaw na tumaba ako. Some students said "Ma'am, mas bagay sa inyo ang ganyang katawan, medyo nagkalaman kayo. Pero sana hanggang dyan na lang, huwag nang dadagdag pa!" Hehe. Sweet.

Here's one proof that I've gained weight nga (although the proof would say, puro sa pisngi napunta ung taba ko!):

Alam nyo, mukhang binanat ung pic ko sa unang license ko. Ndi tlga ako ganyang kapayat!



Yaman din lamang naman at nakita nyo na na mayroon na akong dalawang license cards, isa lang ang ibig sabihin nyan: AKO AY TUMATANDA NA! Or mabilis lang ang takbo ng panahon.

It has been three years since I passed the board exams. That means, I have to renew my PRC license. And that's what I did last December 3 (I claimed the ID Dec 30). Haaay, buhay. Ang oras, takbo lang ng takbo. Habang si Rian ay kain naman ng kain. :)

No comments: